tisdag, maj 24, 2011

Familjeliv

Jag trodde att livet som förälder skulle vara slitsamt. Att den första tiden skulle vara en dimma av ständig sömnbrist och överhoppade måltider. Att morgonrocken skulle vara min Dagens Outfit alla dagar. Att hemmet skulle gro igen och att inga måltider skulle hinna lagas, att jag aldrig skulle hinna sy.

Jag är positivt överraskad. Jag sover bra nästan alla nätter, äter lunch nästan alla dagar, har inte haft morgonrock en enda dag. Jag har hunnit sy, tvättat och städat.

Man ska inte ropa hej, kanske ni tänker. Det gör jag inte heller. Jag är bara tacksam över det som är NU. Det kommer säkerligen en annan tid, en tillväxtfas, tänder, separationsångest och annat som kan störa vår nattsömn, våra måltider och egna intressen,men jag lever i, och gläds åt, nuet.

/E

2 kommentarer:

Petra sa...

Härligt Emilie, precis rätt tänk, leva här och nu och vara glad om man är glad!!!! Så himla skönt att höra! :) Kramar!!!!!

Anonym sa...

Ååå så härligt att höra att ni har det så fint! och fantastiskt att du tänker så! (Även om jag ju är en stark anhängare av tesen att en dag i morgonrock alls inte behöver vara så fel nu och då)Men jag fattar hur du menar. Puss Sara