onsdag, maj 18, 2011

Höns

Inleder onsdagen med en härlig frukostträff. Hundar, bebisar, kaffe och blöjor i en enda röra. Att det är onsdag spelar mindre roll, för oss är alla dagar precis som man vill. Dagen bjuder på lunchdate med ännu fler bebisar och massa mammor. När man blir förälder öppnar sig en helt ny värld!

Vår älskade skrutt fick sova i vår säng hela natten efter en jobbig dag för oss alla. Det är svårt att i förhand föreställa sig den enorma kärlek och oro man känner för sitt barn. Hon är så försvarslös och beroende av oss, vilket är överväldigande, svårt och fint på samma gång. Jag vill ge henne allt jag kan och stundtals är jag rädd att råka göra henne illa. För en sån liten är allt en fara. Tevatten, sängar, tjocka täcken, värme, kyla.. ja ni fattar att det krävs viss ansträngning för att hålla katastroftankarna borta. Och, hemska tanke, med åldern ökar antalet faror!

Herre. Det finns tydligen en risk att jag blir en hönsmamma, fast jag inte trodde det.
/E

1 kommentar:

Emma sa...

så länge du inte blir en curlingmorsa är jag nöjd. men den risken är väl rätt liten? ;) ses snart!! :D PUSS