onsdag, maj 11, 2011

Milky way

Så här har jag spenderat de senaste tre kvällarna. I soffan med lilla E vid bröstet och kräkhandduken nära till hands. Hon behöver mig, det är ju uppenbart. Däremot är jag inte lika säker på att hon behöver all den mjölk hon får i sig, med tanke på den mängd som kommer i retur.. Det är närhetsbehov och trygghet, vilket jag gärna ger henne hur frustrerande det än är att inte kunna dricka kvällste och hur krångligt det än är att äta en smörgås och samtidigt behålla en något sånär ergonomisk ställning.

Ikväll gjorde vi dock ett experiment: Napp! Det fungerade fint och vi tog henne i vagnen till träff med föräldragruppen. Hon spottade ut nappen men sov igenom hela tillställningen. Kanske berodde det mer på den vaggande turen i vagnen, men ändå. Och nej, jag tror inte att vi berövat henne tryggheten.


Hon blev två veckor igår. Hon har ca 130 gram kvar till sin födelsevikt och jag har 7 kg och 10 cm midja kvar till mitt pre-gravida tillstånd. Det går åt rätt håll för oss båda alltså.

Jo, Idag provade jag också livet som lattemorsa med en islatte och barnvagnspromenad. Om det ska göras till en daglig vana behöver jag verkligen en mugghållare till vagnen! Tror dock att den vardagslyxiga känslan kan avta lite om man ständigt har en latte i näven, så lattemorsalivet är nog inget för mig. Inte heller om jag ska komma i mina pre-gravidklänningar.

/E

2 kommentarer:

Emma sa...

ska bli så kul att få träffa er!! kramar

Anonym sa...

Hurra för LillUggla i tiger! Det klär henne och hon klär dig, det ser ut som att hon legat där för evigt. Du är en vansinnigt vacker mamma, men vem hade väntat sig något annat?