måndag, maj 09, 2011

Lilla familjens vardag

Vi har det löjligt bra! Detta trots att hon ville amma oavbrutet igår kväll, trots min mjölkstockning och feber i lördags och trots att hon skriker så det skär i hjärtat ibland när vi lägger henne på skötbordet. Annars är hon lätt att tillfredställa nästan jämt och sover bra de flesta nätter.

Idag har vi varit på stan en sväng för att C skulle klippa sig och för att lilla E behövde någon slags underhållning för att bota skrikandet vid skötbordet. Återstår att se huruvida det lyckas. Hon sov snällt i vagnen hela stadsturen och vi åt lunch ute. Jag köpte mig ett par fotriktiga skor att barnvagnspromenera i. Dock känns dom aningen tantiga, så kanske åker dom tillbaka. Ungdomligt fotriktiga är tydligen en svår kombination.

Har nu äntligen skypat med hennes morföräldrar, moster och kusiner. De har fått se henne nästan live. Nu återstår det bara för dem att hålla henne. Jag, hon och dom längtar ihjäl oss!

Bild på mig, dottern (för första gången i rosa, trots att stor del av garderoben är just rosa efter mig och min syster) och den nya soffan.
/E

3 kommentarer:

Karro sa...

Fin soffa och fina flickor!

Unknown sa...

Mysigt, jag är så glad för er lycka.

Anonym sa...

Saknar den gamla soffan, men ååå vilket fint innehåll! Och härligt att ni får plats alla tre. /Uggla