fredag, november 26, 2010

Tentaplugg??


Nu är vi förberedda på adventsfirande. Jag fick viga kvällen åt städ och julpiff efter någon timmas plugg, mer studier än så hade jag tydligen inte ro med.

Vi har även tittat på ett hus att hyra, dock blir vi nog inte lantbor trots idyllen, vilken vi ju inte behöver gå miste om förvisso. När helst vi vill står Tinnerö Eklandskap där i all sin vinterprakt redo för korvgrillningar, utflykter och promenader.

Nu när jag lagt huslivet åt sidan och förstått att det är i den här lägenheten vi kommer att tillbringa första tiden med vårt barn har jag blivit smått galen. Jag vill fixa, sortera och slänga. Skåpen är fulla av onödigheter, och hur i all vääärlden ska vi få plats med ett litet liv i detta kaos (ungefär). Ikväll började jag med att skicka alla Vårdfack-tidningar i sorteringen, varför har jag sparat dem!? (och varför slänger jag dem.. bebisar spenderar troligen väldigt lite tid i tidningsställ).

Det är lätt att bygga en lång inköpslista. Tur för vår ekonomi att vi aldrig drar oss för att köpa secondhand, utan snarare föredrar detta. Ändå - hur mycket saker behöver man egentligen? Behovet av en skorstensfri kamin, min senaste fixidé, kan knappast vara stort. Dock en ordentlig fåtölj för trötta ryggar och stora magar!

/E

Inga kommentarer: