fredag, november 19, 2010

Fredagsmys

Hej!

Det finns ett litet lager snö efter natten. Senaste dagarna har bjudit på ett par minusgrader. Jag har stickat ett par pyttesmå babyvantar, men insåg att det kanske är vår när barnet kommer. Det kan ju vara maj! Vill bebisar ha ullvantar då? Nåja. Så snart jag var klar lade jag upp för en matchande mössa, som jag inte färdigställt utan istället satt igång med en liten filt på stora stickor för snabbt resultat. :) Jag har verkligen babynoja. Läser alla bloggar jag vet, längtar och oroar mig. Skrattar högt åt alla knäppa barn. Jag har blivit en sån där gravid-tönt som får dimmig blick av att bara se en barnvagn. And i like it!

Igår natt drömde jag att jag vaknade av en värk och plopp så kom en liten flicka med kritvitt spikrakt hår. Hon fick heta Ester och det gjorde förfärligt ont att amma. Inatt har jag istället åkt snowboard i Litsbacken.


Jag känner fosterrörelser dagligen. Det är fantastiskt.
I eftermiddag åker vi i väg för att fira Calles födelsedag (han fyllde i September, först nu har vi tid).
Nu snöar det igen.
/E


Önskar att jag kunde bjuda på en bild, men eldräven, min webläsare, accepterar inte det just nu.

Inga kommentarer: