fredag, november 05, 2010

Bygga bo

Jag har fått mani på att städa ur och sortera bort. Har slängt så mycket gamla papper från sjuksköterskeutbildningen, och därmed bantat samlingen från 5 pärmar till 1! Möblerade även om om fick en trevligare arbetsplats bredvid Calle. När han kom hem från jobbet tänkte han "jaha, nu har det börjat - boandet!". Ni vet, när den blivande mamman ska piffa, ordna, städa, baka och helst flytta för att bebisen ska få det bra. Dock vet vi ju alla att bebisar sällan kräver nybakt bröd, sorterade skåp och nyrenoverad badrum..

Jag har nu äntligen lyckats äta mig mätt. Har varit hungrig i sådär 2 dygn (och det trots vardagarnas vanliga måltider..), men med några jättetacos i magen är jag så nöjd som man kan bli!

Nu får jag vila upp mig efter storröjet & en dag bakom skolbänken - soffläge!
/E

Inga kommentarer: