lördag, november 13, 2010

Göms i snö

Snön smälter och allt är blött och halt. Vi har tvättid för första gången på år och dar', vilket helt plötsligt gör lördagskänslan till söndagsdito. Det blir trevligt att få någonting att ha på sig åtminstone.

Mitt väntade besök blev en sjukling och kunde inte komma så helgen blev genast lite mindre festlig och fartfylld. Istället stickar jag babyvantar och får tiden att gå. Igår åt vi kantarellsås till pasta och festade till det med ett alldeles fräscht Grey's Anatomy och godis.

Jag var ledig igår också, lyxigt nog. Firade med klipptid och ensamfrukost på choklad-fiket. Valnötsbröd är aldrig fy skam. Nu har jag åter page och just i dag två små myrtofsar, livet blir lite mer lekfullt i tofsar. Sällskapade med Tove och köpte en klänning med magutrymme, inte för att jag behöver så särskilt stort just nu, men jag lär inte bli mindre direkt :). Nu återstår bara ett litet behov av glada tights som räcker upp till armhålorna. Och en Bola.

Det här dagen kräver en promenad.
/E

Inga kommentarer: