onsdag, januari 07, 2009

Stora drömmar

Igår gjorde jag mig av med julen och hängde upp andra gardiner. Januari kommer med ljus och jag har redan vårkänslor tack vare det strålande vädret! Jag håller mig i skinnet för att inte sätta upp vårgardiner, ljusa dukar och tulpaner. Dock plockade jag blåbärsris på min lång promenad. Snart kommer det att knoppas här inne!

Det är så mycket jag vill göra med livet att jag nästan känner mig stressad! Jag vill bli den bästa sjuksköterskan, den bästa arbetsledaren och kanske någon gång den bästa avdelningschéfen. Jag vill vara den som är rak på ett ödmjukt sätt, och som vägrar att trampas på. Aldrig vill jag falla in i vårdens gamla mönster. Jag vill resa jorden runt på ett nyare sätt. Visa att det går att resa med barn, eller på cykel, skateboard! Vad som helst! Samtidigt vill jag vara den bästa modern, matten, sambon/makan, vännen, ryttaren, hemmakocken och handarbetaren.
Jag vill rädda alla gamla från dagens äldrevård, och alla unga från trasiga tonår. Jag vill utrota hungern och HIV. Jag vill rädda världen, och förbättra alla tröga strukturer i samhället. Jag vill arbeta framåt och förändra sjukvården. Jag vill vara snabbast i löpspåret och gladast i stan. Ledande på jobbet och en förebild för studenter. också.. eh..Sa jag rädda världen...?

Hm. Antingen har jag väldigt höga krav, eller väldigt höga tankar om mig själv. Någon som har läst boken 80-talisterna Kommer?
/E

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vännen! Jag kanske i möjligaste mån ska undvika att kasta sten i glashus, men TA DET LUGNT FÖR FAAN!Alla dessa mål kommer sluta i katastrof och det tror jag att du känner. Räcker det inte med att du är en fantastisk människa men ett helt gränslöst stort hjärta?? Njut av att snart ha avslutat en högskoleutbildning...det är mer än de flesta klarar! I sommar börjar tiden när du får vara nybörjare och luta dig på alla andra medan du känner dig för hur din roll ser ut. Ta det lugnt, njut av livet och tagga ner kraven annars sitter du garanterat snart med sjukskrivning, tabletter, bettskena och en kropp som jublar om den orkar en liten promenad i sakta mak! Du är fantastisk och alla som känner dig tycker det, njut av det och ta hand om dig själv annars kommer du ju inte orka med att dela med dig av din underbara personlighet alls! BASTA! Jag har inte läst 80-talisterna kommer, dock en utredning som handlar om hur utmattningsdepressionerna och panikångestattackerna sjunker i åldrarna och närmar sig 80-talisterna med stormsteg! Slutpredikat! Fika nån dag? Idag? Puss// Ugglan som behöver hörselkåpor för att inte bli döv av allt splitter från sitt trasiga glashus!

Emilie sa...

Haha men ojdå! Det är inte mål, utan drömmar.Det är så mycket jag vill (inte Ska) göra.. Och nej, jag behöver inte vara bäst! Jag vill göra många olika saker bara. Dock tror jag att tiden visar min väg. :)
Fika snarast! PUSS

Anonym sa...

Jag ser verkligen fram emot att få se bilder från året iaf =) Gud, du skriver så bra, och även om det bara är drömmar så tror jag att du om någon har energin att göra något. Du är så härlig. Kramar Towa