torsdag, januari 08, 2009

Semester

Nu är förbättringskunskapen avslutad och jag är ledig i mer än en vecka. Det var nära att jag åkte till Egypten (1700kr för en vecka!), men istället blir det trivsamma dagsutflykter i trakterna här omkring. Jag hoppas på Jönköping!

Angående mitt personliga förbättringsprojekt som var examinationsuppgiften i kursen; Mitt mål var att bevaka nyheter i större utsträckning. Jag mätte hur många minuter jag ägnade åt nyhetsbevakning varje vecka, samt hur många rätt jag hade på DNs nutidstest. Innan förbättringen ägnade jag 40 minuter på nyheter, andra veckan var jag uppe i 200 minuter. DNs nutidstest gjordes med varierande resultat (från 1-4 rätt av 7).


I förra inlägget skrev jag om våren, jag tar tillbaka allt! Barnen åker nämligen fortfarande skridskor på isen här utanför.. Och igår var det -7. Vårgardinerna får vänta till mars, men jag är lycklig ändå.
Jag skrev även i förra inlägget om mina drömmar och fick en varnande kommentar ;), så jag vill förtydliga att det inte är mål eller krav jag skriver om, utan Drömmar! Och jag förstår mycket väl att allt inte är möjligt att uppnå.

Imorgon ska jag tvätta. På lördag åker jag och C till Göteborg för att fira hans brors 30-årsdag!
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla Uggla! Och grattis till nutidsfrågorna, låter som en tokbra förbättringssak tycker jag! I övrigt: Bla bla bla man kan aldrig vara nog försiktig!! :) Jag förstår piken och ska isolera mig i mitt glashus ett tag och tänka över mina synder! Ses snart, jag har skisblocket i högsta hugg och förväntar mig att få se några underbara bilder på härliga nakna svarta och frodiga kvinnor,Puss// Ugglan som tittar under lugg och ler lite inställsamt

Emilie sa...

Uggla, jag uppskattar din omtanke -Såklart! Ingen isolering inte, snart ska vi öppna upp och ordna till i dina vrår där hemma! Och göra plats för en liten fyrbent med långa öron! Tack för en fin fredag! Puss!