tisdag, januari 13, 2009

Mediabrus

Dom pratar på radion om fettets comeback. Det vill säga; förr var fettet farligt, nu är det nyttigt och det är istället kolhydrater vi ska undvika. För mig, efter 2,5 år på sjuksköterskeutbildningen, så är detta mycket förvirrande. De pratar nämligen om att man förut trodde att fett "kolestrolade" igen kärlen, men nu är det inte så. Har jag missat nått!? Felaktig kost med för mycket mättat fett är väl fortfarande en stor orsak till hjärt- och kärlsjukdomar? Det vi ser i media om fett och kolhydrater handlar väl endast om viktnedgång? Man kan vara smal på utsidan, men ha igenfettade kärl ändå!

Jag är lite kräktrött på vetenskapen. Ingenting är sanningen. Tänk om jorden är platt, om koldioxid är livets vatten, om fett renar och kolhydrater är nyttigast att äta kalla!? Det finns teorier som bevisar två sidor av det mesta (dock är vi väl alla överens om att jorden är rund, nuförtiden..). Snart kanske nutidens sanningar motbevisas, då skrattar vi så som man skrattade Eratosthenes i ansiktet back in the days. Historien har väl ändå lärt oss att vi inte alltid har rätt.

Skitsamma
, nu drar vi.
/E

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja många säger att det är ett självportträtt men det är inte det :) Men jag tror att man känner sitt eget ansikte så väl så när man målar..vem som helst..så blir det lätt likt det man känner så väl.

:) Roligt att du gillar dom.

Anonym sa...

Mig äger ingen är en sann berättelse. :) KRAM!

Anonym sa...

äh nu blev den på fel inlägg men ändå. puss