fredag, januari 09, 2009

Puderpastell

Fredag, vilket är helt oväsentligt egentligen. Det får vara vilken dag det vill.
Jag har tvättat, städat och druckit kaffe med Sara ur de små kopparna. Hon bjöd på brittiska tantkakor och choklad. Himla fint! Vi pratade väldigt länge om just tantkakor, 7 sorters ni vet.

Jag har även ritat lite. Ni minns väl att jag trodde att jag var Picasso? Det är jag! :P Nej, men jag har börjat att måla och skissa lite. Främst nakna, frodiga negresser. Nu även skrattande människor - som mest ser ut som monster. Det där med munnar, tänder och skrattade ögon är svårt. Pastellkritor är fantastiskt!

Apropå pastell.. Jag önskar att allt var i pastellfärger! Nästan. Det blir så magiskt och gammalt! Mest att jag ägde några muffinsformar i pastellfärger, och en puderrosa gammal lampa. Gärna något skirt och pastelligt med mycket spetsar som ser ut att kunna krakelera vid minsta rörelse! Och ett pastelligt kakfat! och....Åhh!

Lägenheten börjar ta form och det ekar lite mindre nu, tack vare en röd ryamatta! Hurra! Vardagsrummet har i huvudsak bruna möbler i trä, sedan är annat plock i rött och orange. Vi saknar en fåtölj eller två. Tanthörnan är underbar med den fantastiska emmafåtöljen, men inte fulländad utan lampan.


/E

Inga kommentarer: