måndag, januari 05, 2009

Gott 2009!

Towa frågade efter en nyårsresumé, dock känns det på något sätt för sent. Just nu känner jag för att blicka framåt -inte bakåt!

De stora händelserna för mig 2009 är:
- Ta examen! Bli sjuksköterska!!
- Söka ett jobb som jag har utbildning för, och kanske ska arbeta som många år.

Utöver det så vet jag inte vad 2009 bär med sig, och faktiskt så känns det mer spännande än skrämmande. Kanske bor jag i Linköping året ut, kanske inte. Kanske arbetar jag som sjuksköterska i Östergötlands Landsting, kanske inte. Vi får se! Jag litar på att jag blir nöjd, förr eller senare.

De lite mindre händelserna som 2009 förhoppningsvis bär med sig:
- Badhusbesök
- Dagstripar till t.ex. Norrköping
- Umeåresa
- Lycka, kärlek och glädje!


Om några dagar kanske jag får för mig att sammanfatta 2008 i trivsamma bilder (den som inte kan vänta får läsa bloggarkivet :P), eller lägga ut några bilder från jul och nyår, vilka båda var mycket trevliga! Julafton firades i hemmets lugna vrå med familj. Nyår var en riktig höjdare och firades både på skidor, vid elden, med kolbullar, i bastun, med sällskapsspel, god mat och riktigt gott sällskap! Det blev en städad tillställning, vilket vi var glada för även dagen efter.

Åter till stickningen
/E

Inga kommentarer: