fredag, juli 04, 2008

Vardag

Hoho Fredag.

Nu har Calle åkt till Dalsjöfors. Jag börjar jobba om två timmar och slutar kl 20. SPå lördag och söndag jobbar jag sammanlagt 24 timmar. Mycket stash. Det går bra på jobbet, har jag sagt det? Men jag blir ofta arg över hur hårt attityderna kring äldrevården sitter. Rutiner som fastnat i väggarna och verkar omöjliga att rubba. Ingen/liten plats för individen. Äta, vila, sova på samma tider för alla 8 boenden, i princip. Suck. 16 pass kvar, sedan URKULT.

Igår åkte jag och C till Bergs Slussar (där Göta Kanal går in i Roxen) för sol och bad. Härligt med en heldag på stranden. Kanske var jag och C de enda där som inte har barn. Haha. Jag badade, vi åt sallad och glass och brände våra bleka skinn i solen. Skönt. Sedan en sväng till vår favoritloppis, dock inga fynd.

Min kropp verkar lite ur fas. Jag vet inte vad den saknar eller vad det är för fel. Jag har lätt illamående nästan varje dag, är trött och seg. Illamåendet går över när jag äter. Och Nej, jag är inte gravid.

Om en vecka är jag och C i Öregrund. Mitt Älskade Öregrund.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah.. är det inte hemskt att man måste säga att man inte är gravid, som att man inte kan må illa utan den anledningen? Du kanske har järnbrist, eller någon allergi som spökar för dig? Eller så behöver du mer mat.. sprit? ost? korv? :)