söndag, juli 20, 2008

Bantningsmanier

Nu för tiden verkar jag befinna mig i kretsar det det bantas väldigt mycket. GI och nutrilett. Det är jättebra att människor med viktproblem får energi att ta sig ur. Men God, jag får snart en överdos! Nutrilett tycker jag är vansinnigt! Dricka nån jäkla pulvershake istället för riktig mat..Är det verkligen en bra metod? Går man inte upp igen efter en sådan chockbantning? Varför inte skaffa sig sunda vanor som man kan leva efter resten av livet? Men vad vet jag...

Det sägs att GI-metoden är så som människan åt för många herrans år sedan. Vad vet jag, så kanske det är? Jag önskar att det fanns ett facit. Tack och lov att jag inte har några viktproblem och alltså inte behöver ta mig fram i bantningsmetodsdjungeln utan karta.

Tacka vet jag mitt riktigt hårda träningspass idag och sedan en stor portion ugnsbakade grönsaker och chorizo. Ohyes. Sedan blev det en powernap i 140cm-soffan. Imorgon är jag ledig igen. Jag och Calle ska till biblioteket och drömma. Han om Asien, jag om Afrika. Undrar hur det slutar..
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med, tacka vet jag MAT och så ett riktigt träningspass! :) Kärlek till båda!