tisdag, juli 01, 2008

Pladderpaddan

Nu kommer värmen heter det. Skönt värre. Idag har jag gått långtur (7-20), imorgon blir det en kort. Sedan behöver jag en springtur/långpromenad och god mat. Torsdag är min enda lediga dag denna vecka. Vad göra? Min C åker hem till dalsjöfors en sväng på fredag morgon. Jag jobbar kanonmycket, så ingen skada skedd. Jag ska unna mig gott godis och en film att se när jag kommer hem efter en slitsam långtur! :)

Jobbet går bra. Känner att jag kan använda mina sjuksköterskekunskaper titt som tätt. Har ett annat tänk och kan prioritera saker på rätt sätt, tycker jag. Idag blev en boende dålig, jag behöll lugnet och visste vad jag skulle göra och vad hon behövde. Ingen panik. Kunskap ger lugn. Att en del andra i personalen inte kan kopplingen mellan vätskeintag och blodtryck (det gjorde inte jag heller som outbildad, fast jag var ju inte heller undersköterska) är en annan sak. Jag gör mitt jobb, och litar på att de gör sitt. Jag prioriterar de boende framför städning och tvätt. Har jag tid över, så städar jag. Punkt.

Har precis avslutat mina första auktioner på tradera. Sålde några jeans för en bra peng. Ska skicka dom i veckan. Har även lagt ut två mobiltelefoner. Kul!
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Betala? Här ska inte betalas nåt, Towa sa du fyllde år..om ett tag. Så det är en present! :) Haha, ja vandrarhem! Det är exakt vad jag behöver, tackat tackar!