söndag, juli 13, 2008

Öregrund

Det var inte utan sentimentala tårar som jag spenderade helgen i Öregrund med Calle. Den lilla staden ser ut som jag minns den och det hus där jag spenderade min barndoms sommarlov är sig likt. Jag hade inte blivit förvånad, där jag satt på kyrkomuren mitt emot, om en liten Jag hade sprungit ut genom porten i planket klädd i randig t-shirt och beiga shorts på väg på upptäksfärd med dagbok och penna, eller på väg till Häggens för att köpa de godaste tekakorna någonsin. Då hade jag kunnat ta en fika med mig själv.

Vi har haft en oerhört skön helg.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så sjukt snygg i lugg Måusen! :) Det såg inte så varmt ut i vattnet.. Jag badade i Storsjön i fredags, det var helt sinnessjukt kallt! :) Puss

Anonym sa...

jag gillar bloggens nya look! :) puss E