måndag, juli 21, 2008

Sambo eller inte Sambo -Det är frågan

Och OM sambo, i så fall -När?

Jag och Calle har i X antal månader pratat om att flytta ihop. Jätteroligt att det känns så bra att ämnet ens kommer på tal! Men nu snurrar det i min skalle av hundra saker och lika många "tänk om...".
  • Tänk om jag inte får min bostadsrätt såld
  • Tänk om jag står med dubbla hyror i månader
  • Tänk om jag får den såld, men vi inte får nån lägenhet
  • Tänk om det inte fungerar att vara sambo
  • Tänk om vardagen blir tråkig, vi har det ju så bra Nu.
  • Tänk om det vore bättre att sälja lägenheten i januari.
  • Tänk om augusti ändå är bäst?
  • Tänk om man inte kan bli sambo när man varit tillsammans 1,5 år.
När jag sa det sista till pappa så svarade han: Jag och mamma hade barn efter 1,5 år. Oj.

Jag har förmågan att fastna och snurra in mig. Och bli aningens manisk. Vrida och vända. Vi får se var detta slutar.
Lika mycket tänker jag att jag inte vet vad jag gör om ett år. Förut har jag ju vetat det: Jag ska sitta med näsan i mina böcker och hänga med mina vänner på universitetet. Ibland vill jag ha facit. Jag vill ha en plan.

Ska jag flytta till Norge och bli rik? Ska jag resa jorden runt? Ska jag bo i Linköping? Hur länge då? Kan jag trivas i Göteborg/Kalmar/Örebro/Uppsala/Gävle/Umeå/Jönköping osvosv?

Aaaaahgh!
/E

Inga kommentarer: