söndag, december 02, 2007

Första advent


1:a Advent i Linköping. Så långt ifrån julkänsla man kan komma. Trots tända ljus, julgardiner och adventsstjärna. Kanske är det den stora julstädningen som saknas. Kanske julbaket, och snön. Ikväll blir det iaf saffransscones med Calle.


Jag är trött idag. I samma sekund som jag bestämde mig för att inte plugga lyftes en tung sten från mitt bröst. Typ. Det säger en del om min motivation i nuläget. Jag har gått mina två första dagar på praktiken (samma avdelning som förra perioden). Det är ok. Riktigt stressigt och jag har för första gången sedan utbildningens start tänkt vill jag jobba med det här? Jag har kommit fram till att jag iallafall inte ska jobba på en vanlig avdelning. Jag saknar patientkontakten enormt mycket. Vi springer runt och delar läkemedel och sätter dropp. Sen sitter vi på rond med läkaren i evigheter, dokumenterar. Plus ett och annat ankomstsamtal. Den sköterska jag går med har dessa dagar suttit ner 2 min på förmiddagen samt haft en kort lunchrast vid halv 2. Jag vet att hon också jobbade över, men jag åkte hem. Jag vägrar jobba så.

Omvårdnadstenta den 16e december. Den 3e januari har jag HBM-tenta, så jag vet ju vad jag ska göra i jul.

/Muntergöken

6 kommentarer:

Anonym sa...

..och allt är nåd.


:-)
Pappa

Emilie sa...

Asså.. den där nåden. Jag förstår inte?

Anonym sa...

.. och när allt känns mörkt och trist kan du väl bara tänka på att vi hade det ganska trevligt i fredags. kram!

Anonym sa...

Hej vännen, du kämpar på som vanligt du, jag är som alltid imponerad. Igår fick jag min första kravlösa kram på evigheter, det var skönt vill jag lova. Puss Blondie (Tows)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Jag ska berätta om den i jul.


:-)
Pappa