tisdag, december 18, 2007

Tid

"Jag kan inte förstå varför folk inte gör sin egen leverpastej och sina egna julklappar" säger tvkocksdamen iförd sitt perfekta förkläde när hon glatt häller upp sin prickiga äppelmos, smaksatta vinäger och inlagda päron i små söta burkar som hon steriliserat i ugnen i sitt perfekta kök.
Men kära värld! Inte står väl jag och skalar äpplen när jag har en förmiddag över! Folk har ju fullt upp med att bara hinna byta till julgardiner. Visst vore det väl mysigt om alla kunde vara hemma tillsammans och göra egen vinäger av ekologiska råvaror istället för att jobba eller trängas på gågator bland glitter och neon. Men...

/E

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur jag har då som kan stoltsera med att min mor gör sin egen leverpastej. Fast sen har jag ju levt på korv och makaroner hela min uppväxt så jag vet inte... :p

Anonym sa...

Inte så att jag är otacksam. Bara det att jag tycker att det är lite lustigt, att det blir så. varje gång.
hoppas pluggandet går framåt för dig ! puss

Anonym sa...

Angående förra inlägget så kan jag inte låta bli att skriva något, och det är inte tomma ord bara för att. Du är en stark och villig människa som sätter upp mål, jag beundrar hur du tar dig fram då jag vet att vägen inte alltid är rak. Vissa har riktiga läshuvuden medan andra kanske bara har huvuden MEN ett stort hjärta som många saknar. Och med allt detta kommer du klara av din studietid och du kommer att bli en helt underbar sjuksköterska! Kram Towa

Anonym sa...

fram med levern och borja vassa paronskalaren! tid ar natt jag har over nu i tre veckor framover.. jag kommer strax efter julfirandet, pass pa! /Emil