torsdag, december 27, 2007

Stress


Som vi pratade om på en fest:
När man är less på en människa så kan man ju bara låta bli att umgås med henne/honom. Men när man är less på sig själv så blir det hela lite svårare. Jag undrar om det är då folk super sig fulla och blir någon annan?


I övrigt är jag enormt trött. Idag la jag ner alla projekt att tentaplugga. Jag behöver ledig tid och det finns väl en anledning till att jag känner av en onormalt hög puls. Jag har tunnelseende och behöver andra människor som talar om för mig vad jag ska göra. Litar inte riktigt på att mina egna beslut är de bästa för mig. Jag är egocentrerad och det är även min blogg. För tillfället. Det får man vara när man är stressad och trött.

/E

4 kommentarer:

Anonym sa...

"När man är less på en människa så kan man ju bara låta bli att umgås med henne/honom. Men när man är less på sig själv så blir det hela lite svårare. Jag undrar om det är då folk super sig fulla och blir någon annan?"

Underbart, det var sånt som fick mig att börja läsa det här.

God Jul och god fortsättning förresten.

Emilie sa...

"sånt". vad är det? Efter en definition ska jag försöka hålla mig på samma spår :P

Anonym sa...

Filosofiska funderingar antar jag man kan kalla det, men egentligen är det mer än så för det har mycket med hur du skriver att göra. Språket du använder.

Gott nytt år förresten.
Hoppas det blir ett där du trivs med dig själv och din omgivning.
Kram!

Emilie sa...

:) Jag får fortsätta så!

Gott nytt år på dig också! Kram