onsdag, december 12, 2007

Motivation

I morse när vi vaknade låg det ett par-tre snöflingor på marken, men dom är borta nu. Jag har tagit igen lite av den sömn som jag saknat och försöker nu motivera mig för studier. Är stressad och pratiken suger verkligen energi ur mig. Om 8 dagar åker jag hem. Finns det massor av snö? I så fall ska jag åka längdskidor!

Alternativ 1: Cykla till stadsbiblioteket och plugga där. Problem: då måste jag köpa lunch med mina sista slantar. Fördel: Det är närmare och man kan sitta ostört.

Alternativ 2: Cykla till HUB (skolans bibliotek) och plugga där. Problem: eh, det känns bara tråkigt och det är längre dit. Fördel: Dom har micro så jag kan värma medhavd mat. Dom har även massor av litteratur.

Alternativ 3: Cykla till fiket nere på gatan och plugga där. Problem: ekonomin, åter igen. Jag kan ju inte sitta på fik en hel dag och endast köpa en kopp te. Fördel: Jag känner mig lite mysig och kan fokusera.

Alternativ 4: Plugga hemma. Problem: Det finns massor att göra som är roligare. Diska, städa, slå in julklappar blogga, msna. Fördel: Jag slipper cykla och slipper byta om.


Hm. jag inser nu att alternativ 4 är helt uteslutet. Jag måste handla också.
/E

Inga kommentarer: