tisdag, november 27, 2007

Frys



Ja. Då är det igång. Den fuktiga kylan, is och nån ursäkt till snö. Mitt cykellås har frusit 3 gånger de senaste dygnet. Och ingenting hjälper. Jag har en tändare i fickan, men det fryser långt ner i röret. Det enda som råder bot på saken är att släpa in cykeln i trapphuset och vänta. Jag svär och surar lite, men det hjälper inte heller.

Hela stan luktar Oxford och jag har köpt julklappar. Jag köpte även en kort kjol till mig själv för larvigt lite pengar (jaja, mitt samvete har sagt till mig flera gånger att det är ett litet barn på 3 år som plockat bomullen och någon som knappt får lön för dagen som har sytt den... I know).


Fråga: Varför kommer jag inte längre in i källaren? Har låset frusit där också??
/E

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hur luktar Oxford?

Pappa

Emilie sa...

Jag försöker sätta fingret på vad det är. Om det är den fuktiga kylan + avgaser, eller vad det kan tänkas vara. Det kom med minusgraderna och håller fortfarande i sig. Lukten finns bara i centrum. En gåta! :)