torsdag, mars 29, 2007

Tid

Våren är verkligen här. Igår åt vi lunch ute i solen, sedan gick det mycket bättre att plugga nere i biblioteket. Jag var, tro det eller ej, riktigt effektiv. Har fortfarande sjukt mycket att göra och tenta om 6 (?) veckor. HBMångest. Nåja, det går väl framåt iallafall.

Jag undrar var tiden tog vägen. Det känns som att jag gör någonting hela tiden. Hade inte ens tid att prata med stackars mamsen när hon ringde igår kväll. Usch... Men vad gör jag hela veckorna då? Pluggar, tränar, umgås, planerar, är i skolan.... finns det inte tid till mer än så? Galet. Även jag röstar för 27-timmarsdygn.

Jag sprang förresten 7,5km här om dagen. Det har jag aldrig gjort förut, men det var skönt. Idag ska jag råspringa upp för en brant backe fem gånger och jogga hem. Hjälp. Visste ni att man kan kräkas av ansträngning? Tydligen gör man det för att mjölksyran gör så att joner (t.ex. väte) kommer till magsäcken. Kroppen vill bli av med dessa och man kräks. Så hårt har jag ännu inte tränat.


/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

låt oss hoppas att du inte tänker göra det heller, för det är inte bra. kram :)

Anonym sa...

Haha, kräkas av ansträngning! Jao fråga syster lockig hon gör det mest helatiden.