måndag, februari 12, 2007

Solhälsningen

Vi var på yoga ikväll. Det var roligt faktiskt. Fast det var svårt att inte låta tankarna rusa iväg. Det är lättare att inte tänka när man tränar. Då är man mer koncentrerad på själva träningen, musiken, plågan i musklerna. Aaah.
Tack vare bussar och sånt så tar det 3h att yoga i 1h. Hur är det ens möjligt? Bussar gör mig enormt stressad, nästa gång cyklar jag.

Vi har diskuterat detta: Jag ska kasta barbiedockor och cosmopolitan på mina barn tills dom inte tycker om dessa onda ting längre (ok, en liiiiiten överdrift kanske).

I övrigt är jag enormt trött på att tänka. Ni känner mig, jag tänker alltid. Alltid. Alltid. Och nu efter yogan inser jag hur trött det gör mig. Att alltid vilja ha en åsikt, en sanning, ett svar, en annan synvinkel, andra perspektiv, andras åsikter. Någonting konkret. Fakta. Detta inte bara när det gäller skolarbete (som tyvärr kommer i andra hand), utan mest när det gäller annat.


Imorgon: Färdighetsträning i sårvård och föreläsning i Kognitiv Psykologi. Roligt säkert.
Godnatt
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nix spraydate är alldeles gratis, och det finns faktiskt mycket vettigt folk där :) kram

Anonym sa...

Jag tror också på spraydate! Yoga låter mysigt men jag tror fortf att jag är för stressad för sådant, pass överhuvudtaget gör mig stressad. Du jag ska berätta för dig att det tog lika lång tid att åka från Frösön till Torvalla som från Östersund till Husås med buss. OCH då var det INGET byte alls på hela vägen... men dock 40 minuter buss. Puss Towa