lördag, februari 03, 2007

Äntligen över.

Det var roligt igår. Vi dansade mest hela kvällen och hade en skön inställning. En hel del konstigheter iosf. "Jag gillar ditt skärp" sa en kille och drog tag i mitt senapsgula skärp. Jag och samma kille hade sedan följande konversation:

Han: Är jag söt?
Jag: VA!?
H: Är jag söt?
J: Klockan är kvart i tre, man kan inte vara ett kvart-i-tre-ragg..
H: Vadå? Är jag ditt kvart-i-tre-ragg?
J: Ehm..eller tvärtom...
H: Är jag söt?
J: Ja, JA du är jättesöt! (mest för att få tyst på honom. Sen dansade jag iväg.

Där såg vi verkligen bekräftelsebehovet och det eviga sökandet. Tror inte att han finner på det sättet.
Det var skönt att ha fokus på dans och skratt. Skönt att kunna blunda för sånt man inte vill se (som studenters utstuderade raggningstaktiner och folk som glömde klä på sig). Cykeltur runt 3, hem och i säng. Sovmorgon och sedan lite shopping på IKANO. Skor blev det för min del. Det behövde jag.

Nu har jag lite lugn ett tag och kan alltså fokusera på det där nervsystemet.
/E

Inga kommentarer: