tisdag, februari 13, 2007

Psykologi

Jag älskar det ämnet! Varför läser jag sjuksköterska kan man undra. Jag som varit inne på socionom och psykolog sedan högstadiet. Hm. Jag har inget svar på den frågan, men ssk känns inte fel iaf.

Jag vill skriva något om en riktigt bra föreläsning. Kognitiv Psykologi. Han pratade tydligt, intressant och på ett sånt sätt att man inte kunde låta bli att lyssna. Innehållet var precis sånt som jag gillar. Bland annat så sa han att man har försökt skilja på det fysiska och psykiska hos människan, men vi har ju med oss båda delarna var vi än är. Vi är ju människor.


Imorgon kommer Mamma!!
/E

3 kommentarer:

Unknown sa...

Inriktningen i din framtid som ssk är därmed klar?
Det fina med din utbildning är ju att den öppnar många dörrar.

Just det, ikväll kommer Mamma!

Pappa

Anonym sa...

Ha så roligt med din Mamma och njut av sällskapen. Själv ligger jag i sängen och har ont, men ska upp och träffa Marre och hennes fina mage snart. Kram /Towa

Anonym sa...

Du kommer att bli en kanonbra sjuksköterska när du är klar, kan inte tänka mig en mer sympatisk sjuksyrra än dig. Ha en bra alla hjärtans dag. Kram/Lotta