tisdag, februari 02, 2010

Varning, snöras.

C min kära har åtgärdat smutsen i handfatet och jag tog mig an sopberget. Nu går det att leva här igen, men ni vet ju hur jag jobbar denna period så jag lever mest på jobbet. Ännu en kollega fick gå dubbelpass (06.45-21) för att inte tillräckligt med personal fanns när arbetsbelastningen ökade och calici åter gjort sig hemmastadd på avdelningen. Min sjuksköterskekollega hade 10 patienter att vårda ikväll, jag hade 7. Inatt har en annan sjuksköterskekollega 17 att vårda. Känns det rimligt? Jag kom hem nu vid 22 och ska upp ur sängen 05.30 för en ny arbetsdag.

Läser ÖP om jämtlands landstings sparkrav och sparplaner, läser kommentarer från arga och utslitna kollegor där. Det jag framför allt fastnade för var en kvinna som bytt yrke och nu slutar arbetsdagen utan dåligt samvete. Det gjorde inte jag idag.

I förmiddags fick jag iallafall äta semla med Julia, det var prima! Och i helgen hade jag faktiskt roligt på jobbet. Även idag skrattade vi tills vi tjöt. Men ändå.
Godnatt, nu 6h sömn.
/E

Inga kommentarer: