fredag, februari 05, 2010

Idag, just precis nu.



Idag är jag ledig. Jag är Emilie, mer än sjuksköterska. Jag är vän och sambo idag, med fokus på det. Jag har badat på badhuset, simmat tusen längder med snön som utsikt. Jag har åkt vattenrutschbana i rasande fart på gummibåt. Jag har blivit rastlös i bubbelpoolen, och i bastun. Sedan åt vi rödbetssoppa på det finaste fiket, och drack kaffe! Och semla! för det är ju fredag. Jag köpte underkläder för hundratals kronor. Jag använder ju underkläder mer än allt annat, där under landstingets pyjamas. Strumpor köpte jag också, mest för att vi inte orkar tvätta.

Solen skiner, det rasar blöt snö från taken och himlen har den där ljust turkosa färgen man vill ha i sitt kök. Det är fint egentligen. Imorgon går vi till en loppis i närheten, eller så äter vi långfrukost på scandic och går ett varv runt ån innan jag ska bli sjuksköterska igen. Fast idag tänker vi på Idag.

Ikväll ska jag vara flickvän, glad och pigg. Inte trött, instängd och slut sjuksköterska-efter-jobbet-flickvän.
/E

Inga kommentarer: