onsdag, februari 10, 2010

Löpningen då!

Jag önskar att jag kunde stämma in i detta inlägg av underbaraclara (som är typ den bästa bloggen), jag önskar att jag gillade känslan av att sträcka ut mig i bassängen, att jag kunde crawla och att jag kunde tänka i offentliga bassänger.

Jag och Helena simmade här om dagen och det var ju fantastiskt trevligt, men inte avslappning, inte tänka. Speciellt inte med en gubbe i simglasögon tätt efter.

tänker det gör jag i löpskorna (eller snarare skingrar tankar), och som jag saknar dom! Som jag saknar det helt ansträngningslösa det förut innebar att snöra löpskorna och bege sig ut. För det är just det att ta steget ner i skorna (och nu ut på isen..). När det töat lite mer och luften blivit en grad varmare då! Då är jag i löpskorna igen, på spåret eller i branta uppförsbackar och undan ska det gå! För jag saknar känslan av en stark frisk kropp som klarar allt.

/E

4 kommentarer:

underbaraclara sa...

hihi jag har också svårt att tänka med en gubbe i glasögon efter. Det är liksom inte varje dag man skrevar för en okänd man, men tänk såhär - då blir man mer motiverad att simma fortare så man hinner ifrån honom

Lycka till med träningen, vad det nu än blir

Anonym sa...

En stark frisk kropp som klarar allt? Hm, få se nu...

Emilie sa...

Clara, haha nä det är verkligen inte varje dag! (dock skrevar okända män för mig då och då, i mitt yrke som sjuksköterska alltså).

Anonym, få se nu..vadå?

Anonym sa...

Försöker minnas... :-)