lördag, februari 20, 2010

Ni kan aldrig tänka er hur det snöar!! Vi ser knappt ut för det ligger så mycket snö på fönsterkanterna. Jag ska snart ta på mig mina varmaste skor, tröjor (i pural) och mössa med skärm, eller paraply (?) och gå till Ryd för fika hos Julia. Det gäller att pinna på i hastig takt, annars blir man översnöad på stället. Hu.


Gott
  • Jag har tulpaner på köksbordet igen.
  • Vi har storstädat och ätit gott.
  • Jag tar med mig vårig blåbärslängd till Jullan.
  • Ikväll ska jag på inflyttningsfest.

Uppdatering; Jag tror mig ha samma starka psyke som Anja Persson efter denna marsch fram och tillbaka till Ryd. Vem som helst hade kunnat lägga sig ner och snöa över. Och snart ska jag ut igen. Tur att jag inte jobbar som snöröjare, och tack till dom som gör det.

/E

Inga kommentarer: