söndag, november 01, 2009

Uppdatering - Vinterkräksjukan

I morse vaknade jag som en ny människa. Jag trodde inte att dygnet och natten någonsin skulle ta slut. Jag knirpade mina fötter och vred omkring i smärta och illamående. Vaccinsprutan hade säkert en del i spelet. Och mensvärken. Lika bra att ta all skit samtidigt och minska antalet sjukdagar ;P.

Nåja. Min 3-dagarsledighet började ju på ett halvtrevligt sätt. Nu är jag iaf renskrubbad, sängen renbäddad, tandborsten bytt och toaletten skurad igen. Jag är trött, men tror att jag är frisk nu.

En lååångsam promenad är nog vad jag orkar med idag.
/E

Ps; Det märkliga med calicivirus är att patienterna ska vara symtomfria i 3 dygn innan de släpps från isolering. Jag som personal ska vara symtomfri 1 dygn innan jag får jobba igen. Enl. smittskyddsinstitutet smittar viruset i upp till 2 dygn. Ibland längre. Konstigt att caliciviruset ständigt går runt runt? Ds.

Inga kommentarer: