måndag, november 16, 2009

Drama

0,7 i blodsocker bjuder inte bara på medvetslöshet hos patienten, utan även på adrenalinpåslag hos mig samt lätt skakiga händer. Men tro inte att jag misslyckades med PVK'n för det!


Vädergudarna bjuder på regn och dassgrått, jag önskar att jag kunde bjuda på dagens dagisoutfit; stövlar, regnbyxor och regnjacka. Egentligen är det bara galonvantarna som saknas när jag trampar iväg om mornarna.

ICAMAXI fyller förresten 16 år och bjuder på (trumvirvel passar nu) eeeeen DISKBORSTE. Tack maxi.

/E

3 kommentarer:

Linda sa...

Duktig duktig sjuksköterska-Emilie!

Kan vi snälla ta en fika i små kaffekoppar med hembakade småkakor någon dag?! Annars deppar jag ihop...

Emilie sa...

:) Absolut ska vi det!! När??

Kram!!

Sara sa...

Mitt blodsocker är fan 0,1 nu. Är så matt att jag inte ens kan lyfta händerna..