fredag, juni 22, 2007

Igår var träningen på friskis inställd. Ledaren hade ramlat på det blöta gräset och stukat foten 20 min innan passet. Jag och Sofia åkte till ÖSK och sprang ett varv. Sedan massa styrka, utfall och allt möjligt. Idag sitter en träningsvärk och myser i mina lår och rumpa. Och i höger arm!?


Midsommarafton var det ja. Det är en högtid som inte längre ligger mig speciellt varmt om hjärtat. Jag har jobbat de senaste tre åren. Jag har slutat klockan 21, åkt hem, plockat 7 blommor och krypit i säng. Midsommar känns inte som någon familjehögtid, utan lite mer som sista april -En ungdomshögtid med massor av fylla (jo, dom/vi vuxna har också ungdomsfyllor i vissa fall). Varför blir man inte nykterist?

Trots detta, utan ironi, önskar jag er en GLAD MIDSOMMAR!



Jag har idag varit hemma i en vecka. Det känns som en evighet. Är det konstigt? Allt är ungefär som vanligt, nån ny affär har öppnat och någon ny ägare har tagit över källarns lokaler. Det är Östersunds nyheter i vanlig ordning. Men jag deppar inte egentligen. Det är kanske det som är charmen. Östersund står oförändrat kvar medan vi går vidare.
Jag saknar Calle! Såg att det bara kostar 1800 att flyga GTB-ÖSD tur&retur! Wow!


Lite frukost kanske.
/E

Inga kommentarer: