fredag, november 25, 2011

Pusta och sy

Det lilla livets första tand tittar nu fram. Jag vet inte om det är vad som stör henne, eller om det är en förkylning på gång. Det var ju ett gäng leksaker som bets och sögs på i onsdags på öppna förskolan...

Det lilla livets mamma har varit trött och oinspirerad i veckan, men igår kom energin tillbaka tack vare symaskinen och lite egen tid. Jag hade svurit åt den ordentligt innan jag, C och google kom fram till att trådarna inte låg ordentligt i trådspänningsbrickorna. Ja då kan man svära och ändra trådspänningen allt man kan, utan att det hjälper. Hur som helst, ju fler trådar desto mer komplicerat. Nu är jag dock igång med julklappssömnaden till Esters kusiner. Roligt! De ska få varsin onepiece och jag hoppashoppas att dom passar, den minstas mönster fick jag nämligen förminska en hel del. Nå. Jag visar när de är klara, och när julen passerat.

I övrigt är jag hemskt glad att det är fredag! Dels för att vi har städdag på torsdagar (en fast städdag är räddningen för de flesta ickestädsugna föräldrar) och det nu är rent, fint och adventspyntat, men också för att vi helgtid ju delar ansvaret även dagtid. Just denna helg åker vi till en vän i storstaden och äter brunch. Något som också kommer att ge energi och glädje. Fantastiskt!

Ja en kopp kaffe har jag äntligen hunnit dricka. När dottern snart vaknar ska lunchen serveras. Idag bjuds det på kokt passerad kyckling med potatis- och morotsmos och smör. Smarrigt värre. :)
/E

Inga kommentarer: