torsdag, november 03, 2011

Om hösten och sånt

Jag skrev ett inlägg från mobilen om november och hösten. Jag hade tagit en vacker bild. Men det fick ni visst aldrig se, min bloggapp är hemskt bråkig. Nå. Kontentan var att det är november, hösten är fortfarande vacker och det är ovanligt varmt. November brukar ju sällan bjuda på njutfullt väder, och idag har den visat sitt rätta ansikte.

Jag skrev också att mammaledighete så sakta lider mot sitt slut, och det känns ok. Jag är inte bitter eller ångestfylld. Jag går tillbaka till samma jobb jag lämnade, men på 80%, med fast tjänst och 2400kr i löneökning. Inte så dumt, för med 80% på jobbet hinner jag vara både mamma och sjuksköterska - och kanske lite mer!

I januari lämnar jag över stafettpinnen till Calle som får höra på jobbet att han är "en såndär modern man".
/E

Inga kommentarer: