tisdag, december 06, 2011

egenhet

Igår kväll föll årets första snö över Linköping. Blygsamma snöflingor som endast syntes om man kisade. Idag ligger en knapp centimeter kvar på vissa ställen. Ester märker nog ingen skillnad, jag märker den knappa minusgrad och halkan. Igår tog alltså hösten slut. Kan man tänka.

Mina föräldrar gladde oss med ett besök i helgen. Ester visade sig från sin bästa sida de timmar de var barnvakt. Jag och C har alltså haft våra försa timmar på tu man hand sedan E föddes för 7 månader sedan. Det var fint att göra sig lite fin och fokusera på varandra. Tre timmar senare kliade det av nyfikenhet och oro i mig och vi stegade med raska steg mot det café där E befann sig med morföräldrarna. Hopplös morsa som längtat efter egentid/partid och endast står ut tre timmar! Men vi hoppas att vi snart får möjlighet att göra om det.

Nå. I övrigt gav mina föräldrars besök ett välbehövligt energitillskott. Jag orkar vara en rätt bra mamma nu :) Och dottern är en fantastisk tjej.
/E

Inga kommentarer: