söndag, november 06, 2011

Symaskin!

Vi har bara ätit gott och druckit gott i helgen! Pizza och rödvin i fredags, vegetarisk viltgryta (eh, ja det enda som var vilt i grytan var enbären. Och möjligen champinjonerna..) och rödvin i lördags, spanatcrepes till lunch idag och hemmagjorda hamburgare med avocadoröra och staropramen folköl ikväll. Jag har mina ljusglimtar kan konstateras efter en lång period av bristande inspiration.

Något annat som inspirerat mig är lördagens syjunta. Jag lånade en coverlockmaskin för några sömmar i en trikåtröja till Ester - och jag är fast! Vilken oerhörd skillnad! Sömmarna ser så proffsiga ut att jag inte behöver skämmas vid beställningsjobb. Jag står alltså i köpartagen, men tänker nöja mig med en vanlig overlock till ca halva priset av en coverlock och sy de sömmar overlocken inte klarar på min nuvarande maskin. Åh vad det spritter i synerven! Idag har jag därför färdigställt flera projekt och gjort om några gamla som jag inte varit nöjd med. Jag får visa någon dag!

/E

1 kommentar:

Petra sa...

Åhh vad mycket god mat!! Och vill se, vill se, vill se på färdiga verken! :) Kramar!!!!!