fredag, november 04, 2011

Om mig

Jag tänker att jag borde gå till frisören och klippa lite av mitt slitna hår med amningshåravfall. Kanske färga den råttiga delen närmast hårbotten. Packa in. Vårda. Jag tänker också att det vore skönt att boka en massage, ta hand om min rygg som ofta bär på en 8 kilos älsklingsklump. Jag tänker att jag verkligen måste träna. Ta hand om mitt sinne, ta energin tillbaka, tänka på mig själv ett slag. För det är ju vad träning gör. Ja, också konditionen förståss..

Men sen verkar inget hinnas med. Nu behöver jag ju hjälp av C för att ro förut så enkla projekt i hamn. Det är en omställning att bli självuppoffrande. Symbiosen är fantastisk och svår. Att bli mamma är det jobbigaste, det svåraste och det absolut bästa jag jag varit med om. Hon är fantastisk, vår lilla tjej.

Angående egentiden så ser jag barnsligt mycket fram emot den "after baby" som planeras med några andra mammor om ett par veckor. Det ska bli löjligt skönt att äta gott, dricka gott och prata helt ostört en hel kväll. Det är bra för vem som helst att vara hemifrån en kväll, en helg eller så länge det nu krävs innan man saknar.

Imorgon ska E vara med C några timmar och jag ska sy hos en annan mamma som lämnat dottern med pappan. Det blir skoj! Annars äts det rätt mycket kakor just den här helgen, en kakbuffé av två är avverkad.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig bild du har bytt till och vad kul det var att träffa er. Sköt om er! Kram Sofia