måndag, oktober 31, 2011

Östersund

Jag och Ester har haft en långhelg i Östersund. Jag skrev ett inlägg från tåget, men det ville sig visst inte riktigt. 8 timmar på ett tåg med en halvårstjej gick bättre än förväntat. Hon åt gröt (jag hade gröt överallt innan vi ens nått Gävle), lekte och sov. SJ har väl inget imponerande utrymme för barnvagn, men det löste sig ändå. På hemvägen fick vi sällskap av min far till Gävle, därför var vi hemma i, var som kändes som, ett "nafs".

Östersund bjöd både på bedrövligt och strålande höstväder. Vi har träffat släkt, familj och vänner, ätit kinamat med fem generationer och fikat massor. Ester har varit väldig mammig på kvällarna och somnat sent. Det är inte lätt att vara liten, resa, träffa många människor och ställa om till vintertid. Jag har alltså vaggat, burit och ätit många enhandsmiddagar med en tös på ena armen trots många villiga medhjälpare. Men jag har också hunnit med ett ca 10 minuter långt bad med ett glas rött innan tösen ballade ur i sin mormors famn, samt en barnfri hundpromenad.



Skönt att komma hem till C som har saknat oss. Powernap, tv-kväll och övertrött dotter. Allt i sin ordning.
/E

Inga kommentarer: