tisdag, oktober 04, 2011

Kvalitet

Igår gick C och E ut på promenad efter middagen. Jag var alltså hemma SJÄLV för första gången på jag vet inte hur länge. Så vad gör man? Jag tänte ett ljus, åt upp middagen, satt i soffan och läste en tidning. Sedan kom dom tillbaka, innan jag ens hunnit sakna dem ;). Men åh vilka värdefulla minuter.

Givetvis älskar jag vår dotter och är så glad att hon är här! Men man har rätt att vara lite trött som förälder ibland, och då rätt att få lite eget utrymme. Det vore ju förstås trevligt att få lite utrymme med mannen i mitt liv. Till exempel en restaurangmiddag, en bio, en promenad, men det är svårt att få till med mor- och farföräldrarna och andra nära miltals härifrån. Tills vidare håller vi till godo med hennes ibland tidiga nattsömn. Snart är hon ju stora tjejen och flyttar hemifrån - då har vi ju all tid i världen! Tills dess går det verkligen ingen nöd på oss.

I övrigt är vi ilskna över att det är så krångligt och dyrt att resa norrut. Vi har kommit fram till att nattåg är det minst jobbiga alternativet. Att somna här och vakna där är ju skönt, men kostar lika mycket som en utlandsresa. Det är bara att bita ihop och betala.

En annan fråga vi ställer oss är; Hur firar man nyår med bebis på bästa sätt? Jag vill gärna göra stora planer med flerrätters, sova borta, hotellfrukost, champagne och glamour. Men nyår tenderar att bli sämre ju mer man planerar. Den som lever får se helt enkelt.
/E

Inga kommentarer: