fredag, oktober 14, 2011

Ett år

Jag har en treårsdagbok. En sådan som äldre damer har där man fyller i väder och vind samt skriver några rader om dagens innehåll. Det är verkligen värdefullt att läsa såhär på andra sidan av graviditeten, att liksom följa den och minnas. Och uppskatta hur det blev och var vi är nu. Och verkligen stanna upp och känna tacksamheten över hur fint allt är! Festligt är att flera dagar innan vi upptäcker att vi väntar barn så inleds alla dagar med "åååh jag är så trött", sedan förstår vi varför.

Nå. För ett år sedan gick jag också gastrokursen i Stockholm dit jag alltså åkte varje onsdag i 10 veckor. Det jag minns nu i efterhand är de fantastiska leverpastejsmörgåsarna de gör på Waynes i Huddinge pendelstation och den rejäla husmanskost som serverades av en bastant kvinna med lätt skäggväxt. Jag älskade det. Hade jag inte varit gravid så skulle jag nog haft andra minnen än maten. Och faktiskt så minns jag även kursinnehållet, tack och lov.


Ja, bloggtorkan kompenseras med tre inlägg på samma dag!
/E

1 kommentar:

Petra sa...

VIlken fin ny look på bloggen! Kram kram