söndag, augusti 21, 2011

Linnet


Jag och Ester har haft några fina dagar i Bollnäs med vår vän och heders"tant". Vi besökte Växbo Lin åt fantastisk regnbågslax och satte sprätt på en del av besparingarna, vilket inte alls känns så hemskt när det handlar om något så fint som linne! :) Jag köpte ett badlakan i detta fantastiska material och kan knappt bärga mig tills jag får svepa in mig i det efter duschen. Först ska det dock fållas och tvättas. Jag har ikväll på knappa timman sytt en liten väska av en stuvbit i detta härliga material!


En fruktansvärd bilresa (åtminstone halva) hem och en lugn helg med mannen i våra liv. Nu väntar vardagen bakom kröken och denna vecka är proppad med aktiviteter som kan göra vilken förälder som helst både trött och glad.

På bilden: Jag och Ester vid den gamla linberedningen. Förtjusande.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

HURRA och FANFAR för Växbo! Skicka genast bild på väskan...ok avbrott för koll på mess...spooky! Största kramarna till mina Hedersvänner

Anonym sa...

Förtjusande är förresten verkligen ordet (sa Bull) för dig och Ester vid linberedningen! Vilka tjejer!