söndag, juni 14, 2009

Söndag

Här sitter jag och bloggar i takt till kyrkklockorna från kyrkan bredvid.


Att sömnbehovet ökar av hårt arbete är tydligt. Både lördagen och söndagen bjöd på långa sovmornar och långa frukostar. Idag såg köket kaosaktigt ut och jag hade lust att rulla ner till scandic för hotellfrukost. Men första lönen har inte trillat in på mitt konto så lyxen får vänta.

Jag får anstränga mig för att inte tänka på jobbet, något som jag säkerligen kommer att lära mig. Igår träffades fem fina flickor för fin middag. Vi är alla sjuksköterskor så det blev en hel del prat om EKG, läkemedel och arbetsrutiner. Det pratet kommer nog också att avta med tiden. Vi är ju först och främst människor, sedan sjuksköterskor även om det känns tvärtom ibland. I morse när jag vaknade tänkte jag på hur många procent av livet och dagarna som vi arbetar. Denna tanke påminner om hur viktigt det är att trivas på sitt jobb.

Som människa filar jag på en hel del syprojekt och idag bär det av till Ikea för att köpa lite tyg och sytråd.
Som sjuksköterka måste jag styra lite med papper som ska skickas in för att legitimationen ska ordnas, samt beställa namnskylt.

/E

Inga kommentarer: