lördag, juni 06, 2009

Sjuksköterska.

Jag är sjuksköterska nu! Jag svarar i mobilen med Emilie, sjuksköterska för att fatta att det är sant.
Jag hade en mycket bra examensdag med fin cermoni i kyrkan, trevlig mottagning här hemma och ett härligt avslut med klassen på kvällen. Jag fick så många fina presenter att jag tappade talförmågan!

Tänka sig. 3 års universitetsstudier är avslutade (ingen mer studentrabatt..) och vem vet vad vi gör om ett år eller två? Egentligen ligger världen för våra fötter, vilket är både spännande och vansinnigt skrämmande. På tisdag börjar jag jobba.

En ny kategori på bloggen ska startas; Ny på jobbet. Där kommer troligen en del ångest att uttryckas, men självklart också lycka, glädje och framsteg! Om en månad, när paniken lagt sig något, har jag världens bästa jobb!


Jag kan behöva hjälp med att övertygas om att jag kommer att bli en grym sjuksköterska. Starting now!
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATULERAR EMILIE SJUKSKOTERSKA!!! :):) Ah, vad roligt, 3 ar har gatt fort! Hur mar du? kommer du hem nagot i sommar? vi maste horas nagot! Ha det super och lycka till pa jobbet :) Kramar!

Anonym sa...

du kommer att bli en grym sjuksköterska.
Pappa