måndag, juni 08, 2009

Dagen före

Lugnet före stormen. Inte alls så lugnt som jag kunde önska. Jag är hispig och har redan tröstnervösätit upp alla mozarthjärtan jag fick av mormor, druckit svart kaffe (slut på mjölk) och ringt nästan alla mina lediga vänner för stöd. Tillslut svarade Tove och kunde lugna mig något.

Jag kanske får skriva ner några mantran att ha i bröstfickan första månaden, några förslag? Kanske citat från fina vänner som gett lovord om mig och mitt yrkesval..



Idag har jag bytt ett par dubbletter som jag fick i present. SSK-klocka mot lång kedja till den klocka jag behöll, samt trevåningskakfat mot fin balkonglåda och massor av blommor.
/E

1 kommentar:

Sara sa...

Jag ska ge dig den finaste visdom som du alltid kan bära med dig älskligen.. Sinnesro-bönen.
"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Mod, att förändra det jag kan. Och förstånd att inse skillnaden." De meningarna sammanfattar hela livet tycker jag! Annars kan du tänka: "Är det rimligt att jag ska känna såhär". Eller, så tillåter du dig att va nervös en liten stund, sen skakar du av dig det och har varit det klart! Alla arbetsplatser skulle va dödslyckliga för att få dig. Du kommer att göra toppen!! kram!