torsdag, juni 18, 2009

Fokus.

Jag lever fortfarande och har nu gått 8 dagar på jobbet. 10 dagar med intro-handledare kvar innan jag är ensam ansvarig ssk för mina patienter.

Någon dag har jag känt mig meningslös och rutinmässig. Det är inte alls roligt att gå omkring och endast dela läkemedel, hänga dropp, sätta nålar osv.. Men idag har jag haft en riktigt bra dag där jag verkligen fick visa prov på mina kunskaper. Jag kommer snart att ha ett väldigt bra minne, för ohmy vad man måste komma ihåg saker! Det är skönt att jag med mina ynka 24 år (fast patienterna tror ju att jag är 17) kan inge förtroende och stöd till myndiga medelålders män.
Jag hoppas att jag aldrig blir rutinmässig, hemmablind, icke-inkännande och bagatelliserande.

Kontenta: För mig kanske dagen på jobbet är "som vanligt", men det är den inte för patienten.


Nu ledig fredag-söndag. Midsommar firas i Sollentuna med estetgänget + C. Vi åker imorgon.
/E

Inga kommentarer: