tisdag, juni 02, 2009

Du efter plugget

För tre år sedan började jag min sjuksköterskeutbildning...


Jag såg ut ungefär såhär, med nollemössan på.

Jag bodde i den här lägenheten i Ryd..

..med den här fina och braiga tjejen!

Det dansades på ett par kravaller i overall..

och jag hade min första tentaångest (och kuggade min första tenta samt började och slutade pluggsnusa)

Det var sagosittning, Ronja och Alice i Underlandet fick en härlig kväll (och därefter många härliga fikan)!

Jag skaffade en spray date-profil med denna bild och fick napp direkt.

Den här fina och händiga karln satt på krogen.
Det blev sommar och det första Urkult'et stod för dörren.

Jag flyttade till den här lilla lägenheten.
I januari åkte jag och C till Prag.

Våren kom och jag pluggade, pluggade, pluggade.
(vilket sedan resulterade i 2 godkända mastodonttentor!)
Sommaren kom och jag åkte till Budapest, och Urkult nr 2.

Hösten efter åker Estetgänget till Lund, och sedan till Stockholm på festligheter
(bild från examenssittningen, Karro & Linda saknas)

Jag och Calle blir sambos oktober 08 (ännu inga bilder på lägenheten..)

Jag lär mig dricka kaffe..

..helst ur tantiga koppar och med tantiga tillbehör.

Jag och Karro börjar skriva C-uppsatsen tillsammans...

..vilket sedan firas med skumpa och jordgubbar i solen
för nu är den äntligen Godkänd!

Allt detta, och mycket mer har hänt under dessa tre år. Framförallt: Vilka fina vänner jag träffat! Och såklart: Vilka fina vänner jag redan hade!


Om tre dagar avslutar jag min sjuksköterskeutbildning.
/E

4 kommentarer:

Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

fantastiskt blogginlägg. En superhöjdare.

/imponerad Pappa...
(jag vet: det är min uppgift, som far, att vara imponerad. Men ändå!)

Sara sa...

Åh jag är så stolt!! :) Va liten du såg ut att va på det första kortet! Något kommer du väl hem i sommar?? Kram!!

Sandra!!! sa...

Jag hittade till din med! Och du måste visa hur man skriver text över första bilden, det har inte jag lärt mig än :)
Kram!!
P.s. den gröna klänningen var görsnygg! :)