tisdag, mars 10, 2009

Skam den som ger sig!

Jag ska börja ett bättre liv imorgon (inte ett nytt, bara ett bättre)! Från och med nu ska jag äta sötsaker endast på helger (fredag-lördag) och de få vardagar som kan vara något att fira, typ någons födelsedag. Detta kan bli svårt, för på sista tiden har det fikats en hel del (dagligen?) i och med det nya tantlivet. Men, inget mer solskensbullebak på vardagar samt 2 dagars gymträning och minst en löpträning varje vecka, precis som nu.

I kursen förbättringskunskap lärde jag mig att man behöver strategier för att nå sitt mål! Dessa är: tydlig riktlinje att endast äta sötsaker på helger, baka mer sällan och inte äta sött fast jag inte är sugen. Speciellt i början av denna förbättring ska jag "klappa mig själv på axeln" när jag följer riktlinjen.

Obs: Inget av ovanstående för att gå ner i vikt, utan snarare för att inte må dåligt, bli sjuk, få dåliga tänder (=pank) och gå upp i vikt.

Hoppas nu att dessa restriktioner inte ökar suget, så brukar det ju vara; Man vill ha det man inte får.
Dåså upp till bevis.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA! Du är ju rolig du. Jag lovar att ge dig en kram då och då när du är duktig!

Emilie sa...

Aldrig mer kolabak en tisdag (eller någon dag!?) :P