torsdag, mars 05, 2009

Blaj

En fredag. Sara kommer hit på frukost och morgonpromenad. Sedan blir det tunga ben på gymmet och enkäthets. Dagen ska avslutas med indiskt hos Emma.

Igår. Jag drömde om våren, och en fin balkong full med växter, lyktor, kuddar och stolar. Det får inhandlas i april och sedan ska balkongen nyttjas till fullo. Hurra. (kanske får jag sälja några använda trosor på nätet för att ha råd. Jo det är sant, vissa gör det!). Denna månad ska jag lägga mina pengar på en URKULTS-biljett!

Tvätten är ren och kylskåpet fullt. Igår blev det en ikeasväng. Där köptes bland annat några burkar och tulpaner i kruka, men mest drömde jag om balkongen.

Jag tycker iallafall, till skillnad från nöjespanelen, att det är ballt att Michael Jackson ska köra en sista (?) spelning. Ingen kan anklaga honom för att vara omusikalisk. Så får vi se hur spelningen blir. I övrigt är det skönt att jag hittills har varit förhållandevis förskonad från melodifestivalen. Och när jag ändå talar musik; NÄR, NÄR kommer Alanis Morissette till denna del av världen? Eller; NÄR kan jag sälja tillräckligt många trosor för att kunna ta mig till Brasilien och se henne!?

/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

inte visste jag att du var alanis-fan emelie!!:)

Emilie sa...

:) Nävisst serru det är kanske en liten "dåldis". Men hon är grym och jag skulle gärna vara henne en dag, eller se henne live!! :)